Binnen Scouting willen we natuurlijk dat de jeugd zelf ook iets weet van EHBO. Pas als je de leeftijd van 16 hebt bereikt (ten tijde van examen) mag je een Eerste Hulp Diploma halen. Omdat de meeste leden van een groep meestal onder deze leeftijd zijn (Welpen en Scouts zijn meestal de grootste groep), heeft het Oranje Kruis hiervoor Jeugd Eerste Hulp.

Alle gecertificeerde EHV'ers mogen Jeugd Eerste Hulp geven. Het Oranje Kruis heeft hiervoor meer informatie. De cursus kan worden afgesloten met een examen, maar dit is niet verplicht. Heb je geen gecertificeerde EHV'er binnen je groep, neem dan contact op om te kijken of het FRET hierin iets kan betekenen. Wij zullen dan onze leden vragen of iemand genegen is om jullie te helpen hierbij. Het FRET organiseert niet zelf een cursus Jeugd Eerste Hulp. Jeugd Eerste Hulp is iets anders dan Eerste Hulp Bij Kinderen (EHBK).

Indien je de cursus Jeugd Eerste Hulp wilt afsluiten met een officieel examen, kunnen wij dit wel regelen, maar hier zijn wel extra kosten aan verbonden, neem hiervoor contact op.