Namens Scouting Regio Fryslân zijn we per 2022 begonnen met een instructeur op te leiden voor het geven van de Snelcursus EHBO vanuit de Scouting Academy.

Als FRET bieden wij daarom de Snelcursus-EHBO van Scouting Nederland aan voor alle leidinggevenden en geïnteresseerden binnen Scouting Regio Fryslân en indien nodig daarbuiten. Leden welke al in het bezit zijn van het Diploma Eerste Hulp van het Oranje Kruis hoeven de Snelcursus niet te volgen.

Als FRET adviseren wij alle groepen om alle leiding de Snelcursus EHBO te laten volgen en 1 of 2 leiding per speltak op te leiden met het "Diploma Eerste Hulp".
Hierdoor weet alle leiding de basisvaardigheden en zijn er per speltak enkele leiding met uitgebreide eerste hulp kennis.

Wil je je inschrijven? 1 contactpersoon schrijft zich in via SOL en kan iedereen toevoegen welke de training gaan volgen. Als je als contactpersoon ook meedoet met de snelcursus, vergeet dan niet ook jezelf als deelnemer in te schrijven.

Na het positief afronden van de Snelcursus EHBO, voldoe je aan de competentie: "Kennis hebben van de basisbeginselen van EHBO"
Hiervoor krijg je een certificaat van het Rode Kruis en wordt in Scouts Online de kwalificatie toegekend.
Beide zijn 2 jaar geldig, na 2 jaar dien je opnieuw de cursus te volgen om competent te blijven. Er zijn geen herhalingslessen.
Met deze kwalificatie kun je getoonde badge aanvragen via de Scoutshop en mag je deze dragen zolang je kwalificatie geldig is.

Badge Snelcursus EHBO 100x100

Ben je enthousiast en wil je meer, kijk dan eens bij het Diploma Eerste Hulp